Logo

Regulamin serwisu Sprawdzony Fachowiec

  1. Postanowienia wstępne.
  2. Definicje.
  3. Ogólne warunki korzystania z Serwisu Sprawdzony Fachowiec.
  4. Zasady redagowania i publikacji Wizytówki.
  5. Płatności.
  6. Zasady redagowania i publikacji Opinii.
  7. Zasady ustalania i publikacji Punktacji.
  8. Zasady plasowania Wykonawców w Wyszukiwarce.
  9. Skarga.
  10. Zasady odpowiedzialności Przedsiębiorcy.
  11. Postanowienia końcowe.


I. Postanowienia wstępne.

  1. Regulamin określa zasady świadczenia przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Daniel’s Green Technology Daniel Sosiński na rzecz Użytkowników usług polegających na umożliwieniu zamieszczania przez nich Wizytówki lub Opinii w serwisie internetowym Sprawdzony Fachowiec. Regulamin określa także zasady świadczenia przez Przedsiębiorcę usług dodatkowych jak reklamy produktów i usług Użytkowników lub Partnerów Serwisu. Regulamin określa także zasady dostępu i korzystania z Serwisu Sprawdzony Fachowiec.
  2. Serwis internetowy Sprawdzony Fachowiec jest dostępny na stronie internetowej: www.sprawdzony-fachowiec.pl Warunkiem uzyskania dostępu do funkcjonalności Serwisu Sprawdzony Fachowiec jest skorzystanie z urządzenia komunikującego się z Internetem i wyposażonego w powszechnie używaną przeglądarkę internetową.
  3. W celu umożliwienia korzystania z serwisu przez Wykonawców, Przedsiębiorca zawrze z Wykonawcą umowę o świadczenie usług.


II. Definicje.

  1. Użyte w Regulaminie wyrażania oznaczają:

1) Przedsiębiorcę — Daniel’s Green Technology Daniel Sosiński, plac Lotników 3B/1, 70-414 Szczecin,

NIP 8512550162, z którym Użytkownik może kontaktować się pod adresem: kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl.

2) Serwis Sprawdzony Fachowiec albo Serwis – serwis internetowy pod nazwą Sprawdzony Fachowiec, prowadzony przez Przedsiębiorcę w języku polskim, dostępny pod adresem kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl.

3) Użytkownik — osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, w tym osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z serwisu Sprawdzony Fachowiec.

4) Wizytówka – informacja dostępna w Serwisie, dotycząca Wykonawcy, informująca o wykonywaniu przez Wykonawcę konkretnych Usług.

5) Wykonawca – Użytkownik, prowadzący działalność gospodarczą, który przekazał Przedsiębiorcy treść Wizytówki i który świadczy Usługi wskazane w treści Wizytówki.

6) Zlecający – Użytkownik, który za pośrednictwem Serwisu szuka Wykonawcy do wykonania określonej Usługi lub przesłał Przedsiębiorcy Opinię o Wykonawcy.

7) Usługa – oferowana do wykonania przez Wykonawcę czynność, opisana w treści Wizytówki Wykonawcy.

8) Opinia – subiektywna wypowiedź Zlecającego odnosząca się m.in. do jakości pracy i współpracy z Wykonawcą oraz oferowanej lub wykonanej przez niego Usługi;

9) Regulamin – niniejszy dokument.


III. Ogólne warunki korzystania z Serwisu Sprawdzony Fachowiec.

  1. Regulamin określa zasady świadczenia przez Przedsiębiorcę na rzecz Wykonawców i Zlecających nieodpłatnych lub odpłatnych usług polegających na: publikacji Wizytówki Wykonawcy w Serwisie, umożliwieniu kontaktu pomiędzy Wykonawcami i Zlecającymi, umożliwianiu dokonania wyboru Usług Wykonawcy przez Zlecającego oraz umożliwieniu Zlecającym przesyłania Opinii o Wykonawcy, które są publikowane w Serwisie.
  2. Kontakt inicjuje Zlecający, po zapoznaniu się z Wizytówkami Wykonawców umieszczonymi w Serwisie.
  3. Kontakt z Wykonawcą powinien nastąpić wyłącznie w przypadku rzeczywistego zapotrzebowania i zamiaru skorzystania z Usługi, oraz nie może naruszać powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Treści Wizytówki, zgodna z niniejszym Regulaminem i nie wymagająca zmian, jest publikowana przez Przedsiębiorcę w terminie 7 dni roboczych od dnia przesłania treści Wizytówki na wskazany adres e-mail: kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl.
  5. Treść Wizytówki, z wyłączeniem Opinii, może być zmieniona lub zaktualizowana na wyraźne żądanie Wykonawcy, nieodpłatnie, do 3 razy w ciągu 12 miesięcy. Za kolejne zmiany lub aktualizacje Przedsiębiorca może pobierać opłaty.
  6. Przedsiębiorca w żadnym zakresie nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez Wykonawców. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za świadczone Usługi. Przedsiębiorca zaleca, aby Zlecający poczynił we własnym zakresie, według własnej oceny i uznania, kroki mające na celu zabezpieczenie jego interesów w relacji z Wykonawcą, np. zawarcie stosownej umowy, sprawdzenie czy Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywaną działalnością, spisanie protokołu zdawczo-odbiorczego wykonanych Usług.
  7. Wykonawca lub Zlecający jest odpowiedzialny za publikowane treści (w tym zdjęcia i dane) i zapewnia, że są one zgodne ze stanem faktycznym oraz prawem (w szczególności, że dane podawane w ramach Wizytówki lub Opinii są prawdziwe, pełne, rzetelne i dotyczą Wykonawcy lub Zlecającego), a ich publikacja nie narusza praw osób trzecich, w tym praw autorskich oraz Regulaminu. Wykonawca lub Zlecający jest odpowiedzialny za prawdziwość, rzetelność oraz zgodność z przepisami prawa treści, przekazanych Przedsiębiorcy do publikacji w Serwisie Sprawdzony Fachowiec w ramach Wizytówki lub Opinii.
  8. W związku z funkcjonowaniem Serwisu Sprawdzony Fachowiec dane osobowe Wykonawców lub Zlecających podlegają zautomatyzowanym procesom przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania. Takie procesy przetwarzania danych mogą prowadzić do podejmowania automatycznych decyzji wpływających na sytuację Wykonawców lub Zlecających. Zasady zautomatyzowanego przetwarzania oraz ich przewidywane konsekwencje zostały opisane w Polityce prywatności.
  9. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie informacji dostępnych w Serwisie Sprawdzony Fachowiec, danych lub materiałów, wymaga każdorazowo zgody Przedsiębiorcy i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz przepisów prawa, jak również interesów Przedsiębiorcy oraz Wykonawców lub Zlecających. Zabronione jest jakiekolwiek pobieranie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych w Serwisie w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych, jak i poza Internetem. Zabronione jest również wykorzystywanie oznaczeń Serwisu, w tym charakterystycznych elementów grafiki, bez uprzedniej zgody Przedsiębiorcy, utrwalonej na trwałym nośniku.
  10. W celu zapewnienia zgodności Serwisu z wymaganiami obowiązującego prawa regulującego działalność platform internetowych, prawidłowego funkcjonowania Serwisu, ochrony i zapewnienia bezpieczeństwa korzystających z niego osób, Przedsiębiorca zastrzega sobie prawo do zwrócenia się do osób trzecich o przekazanie dodatkowych danych lub dokonania dodatkowej weryfikacji aktualności i prawdziwości danych podanych przez Wykonawcę lub Zlecającego oraz żądania potwierdzenia przez Wykonawcę lub Zlecającego jego tożsamości, w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę lub wynikający z obowiązujących przepisów.


IV. Zasady redagowania i publikacji Wizytówki.

  1. Korzystanie z Serwisu Sprawdzony Fachowiec przez Wykonawcę wymaga akceptacji Regulaminu i przesłania Przedsiębiorcy na adres kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl treści Wizytówki według poniższych kryteriów, celem publikacji Wizytówki w Serwisie.
  2. Treścią Wizytówki, która podlega publikacji w Serwisie, są następujące dane: firma, pod którą działa Wykonawca, siedziba i adres Wykonawcy, opis działalności Wykonawcy i świadczonych przez niego Usług, terytorium działania Wykonawcy (zasięg działalności), dane kontaktowe, tj. telefon i/ lub adres e-mail. W treści Wizytówki mogą być informacje o doświadczeniu Wykonawcy, logo Wykonawcy i zdjęcia przedstawiające przykładowe realizacje usług przez Wykonawcę.
  3. Treść Wizytówki nie może zawierać treści porównujących Wykonawcę z innymi Wykonawcami (np. „jesteśmy szybsi niż…” „jesteśmy najtańsi”), treści przedstawiających innych Wykonawców lub Przedsiębiorcę w negatywnym świetle, treści towarzyskich lub mogących naruszyć dobre obyczaje. Treść Wizytówki nie może wprowadzać Zlecających w błąd.
  4. W przypadku gdy Przedsiębiorca uzna, że Wizytówka przesłana przez Wykonawcę nie spełnia wymogów Regulaminu, informuje o tym Wykonawcę, co jest równoznaczne z odmową publikacji Wizytówki w Serwisie. Wykonawca może zmienić treść Wizytówki i przesłać ją ponownie Przedsiębiorcy na adres kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl celem publikacji Wizytówki w Serwisie.
  5. Przedsiębiorca przed publikacją Wizytówki w Serwisie może sprawdzić lub żądać od Wykonawcy dokumentów na potwierdzenie:
  1. czy Wykonawca podał prawdziwe dane związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym imię i nazwisko właściciela przedsiębiorstwa, adres, numer telefonu, adres e-mail, przedmiot działalności i doświadczenie,
  2. czy Wykonawca posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i jaki jest jego zakres,
  3. czy Wykonawca prowadził działalność gospodarczą przynajmniej przez rok przed publikacją Wizytówki w Serwisie,
  4. czy przeciwko Wykonawcy toczy się lub toczyło postępowanie o ogłoszenie upadłości lub inne związane z problemami w płynności finansowej,
  5. czy przeciwko Wykonawcy nie jest lub nie był stosowany zakaz prowadzenia działalności gospodarczej,
  6. czy przeciwko Wykonawcy nie były umorzone postępowania egzekucyjne z powodu ich bezskuteczności,
  7. czy Wykonawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT, zarówno na terenie Polski jak i Unii Europejskiej.
  1. W przypadku powzięcia przez Przedsiębiorcę informacji, które w ocenie Przedsiębiorcy mogą świadczyć o nierzetelnym podejściu Wykonawcy do prowadzenia działalności gospodarczej i/lub świadczenia usług, Przedsiębiorca może odmówić publikacji Wizytówki Wykonawcy w Serwisie. O odmowie publikacji Wizytówki w Serwisie i przyczynach odmowy Przedsiębiorca zawiadamia Wykonawcę wysyłając wiadomość na adres e-mail, z którego Wykonawca przesłał Przedsiębiorcy treść Wizytówki do publikacji w Serwisie.
  2. Przedsiębiorca może usunąć Wizytówkę opublikowaną w Serwisie w przypadku powzięcia informacji o jej niezgodności z Regulaminem, nierzetelnym podejściu Wykonawcy do prowadzenia działalności gospodarczej i/lub świadczenia usług, bezprawności lub naruszeniu praw osób trzecich. O usunięciu Wizytówki z Serwisu i przyczynach jej usunięcia Przedsiębiorca zawiadamia Wykonawcę wysyłając wiadomość na adres e-mail, z którego Wykonawca przesłał Przedsiębiorcy treść Wizytówki do publikacji w Serwisie.
  3. W przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, treść Wizytówki może przesłać Przedsiębiorcy jedynie osoba, która jest umocowana do działania w imieniu Wykonawcy w tym zakresie.
  4. Wykonawca może posiadać w Serwisie wyłącznie jedną wizytówkę.
  5. W celu publikacji Wizytówki Wykonawcy w Serwisie oraz świadczenia Usług niedozwolone jest używanie tymczasowych adresów e-mail oraz tymczasowych numerów telefonu.
  6. Publikacja Wizytówki w Serwisie jest odpłatna i ma charakter terminowy. Szczegółowe zasady publikacji i ponoszenia opłat przez Wykonawcę określa umowa zawarta przez Przedsiębiorcę z Wykonawcą.


V. Płatności.

  1. Przedsiębiorca pobiera opłatę za publikację Wizytówki w Serwisie co miesiąc, z góry, na podstawie wystawionej faktury z siedmiodniowym terminem płatności.
  2. W przypadku opóźnienia w zapłacie, Przedsiębiorca ma prawo żądać od Wykonawcy zapłaty odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych, zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1790).
  3. Faktury będą doręczane Wykonawcy na adres e-mail, z którego Wykonawca przesłał treść Wizytówki w celu jej publikacji w Serwisie, lub na inny adres podany przez Wykonawcę. Wykonawca wyraża zgodę na wystawienie faktury bez podpisu Wykonawcy.
  4. W przypadku usunięcia Wizytówki w Serwisie w trakcie trwania umowy, Przedsiębiorca nie będzie pobierał od Wykonawcy płatności za kolejne miesiące trwania umowy i zwróci Wykonawcy opłatę za czas, w którym Wizytówka nie była opublikowana w Serwisie.


VI. Zasady redagowania i publikacji Opinii.

  1. Zlecający, którzy korzystając z Serwisu nawiązali kontakt z Wykonawcą lub zlecili Wykonawcy wykonanie Usługi mogą przesłać Przedsiębiorcy Opinię o Wykonawcy na adres kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl, celem jej publikacji w Serwisie.
  2. Przesłanie Opinii Przedsiębiorcy wymaga akceptacji Regulaminu.
  3. Opinia powinna zawierać jedynie informacje dotyczące wykonania lub niewykonania Usługi przez Wykonawcę, jakości pracy Wykonawcy, jego profesjonalności, czasu pracy i kultury osobistej.
  4. Wraz z Opinią Zlecający powinien ocenić wykonanie usługi przez Wykonawcę w skali od 1 do 10 w każdej z czterech kategorii: Jakość wykonania/ Profesjonalność, Czystość, Czas pracy, Kurtuazja. Oceny są przyznawane przez Zlecającego na podstawie własnych doświadczeń we współpracy z Wykonawcą, mających subiektywny charakter, w oparciu o co wyliczana jest średnia suma punktów publikowana wraz z Wizytówką Wykonawcy.
  5. Opinia nie może zawierać treści naruszających dobre obyczaje, towarzyskich, wulgarnych lub niezwiązanych z kontaktem z Wykonawcą i wykonaniem lub niewykonaniem usługi.
  6. Zabronione jest wystawianie Opinii, która nie była poprzedzona kontaktem z Wykonawcą celem rzeczywistego zlecenia Wykonawcy wykonania Usługi, a ma na celu jedynie uzyskanie przez Wykonawcę wyższej wiarygodności Zlecających lub obniżenie wiarygodności Wykonawcy.
  7. Zlecający, przesyłając Opinię Przedsiębiorcy celem publikacji w Serwisie ma świadomość, że Opinia może wpłynąć na renomę lub reputację Wykonawcy, przysporzyć lub odebrać Wykonawcy klientów, wzmacniać zaufanie klientów do Wykonawcy lub to zaufanie podważyć. W związku z tym Zlecający obowiązany jest dochować wszelkich starań, aby treść opinii odpowiadała stanowi faktycznemu i nie była dla Wykonawcy krzywdząca ani nie naruszała praw Wykonawcy w jakikolwiek sposób.
  8. Zlecający przesyłając treść Opinii Przedsiębiorcy powinien wskazać, czy Opinia ma być opublikowana z podaniem imienia, nazwiska Zlecającego lub innych danych (np. pseudonimu). W przypadku braku informacji w tym zakresie, Przedsiębiorca opatrzy opinię inicjałami Zleceniodawcy, a w przypadku ich braku, literami XY.
  9. Przedsiębiorca może kontaktować się ze Zlecającym celem weryfikacji jego Opinii lub przyczyn przyznania określonej punktacji. W ramach weryfikacji Opinii Przedsiębiorca może poprosić Zlecającego o przesłanie faktury VAT, protokołu odbiorczego wykonanej usługi, zdjęć realizacji.
  10. Przedsiębiorca może odmówić publikacji w Serwisie Opinii przesłanej przez Zlecającego, w Szczególności gdy jest ona niezgodna z Regulaminem lub gdy wzbudza uzasadnione wątpliwości Przedsiębiorcy co do napisania Opinii wskutek rzeczywistego kontaktu Zlecającego z Wykonawcą. O odmowie publikacji Opinii i przyczynach odmowy Przedsiębiorca poinformuje Zlecającego wysyłając wiadomość na adres e-mail, z którego Zlecający przesłał Opinię.
  11. Wykonawca, który nie zgadza się z treścią Opinii, która została opublikowana w Serwisie, może zawiadomić o tym Przedsiębiorcę korzystając z adresu e-mail kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl. Przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni roboczych, do zbadania czy zawiadomienie Wykonawcy jest uzasadnione. W razie uzasadnionego zawiadomienia, w szczególności gdy Opinia narusza zasady Regulaminu, Przedsiębiorca niezwłocznie usunie Opinię z Serwisu.
  12. Za treść Opinii odpowiada wyłącznie Zlecający.
  13. Zlecający może dodać wyłącznie jedną opinię o Wykonawcy.
  14. W uzasadnionych przypadkach Zlecający może żądać od Przedsiębiorcy zmiany treści Opinii lub jej usunięcia z Serwisu.
  15. Poza przypadkami wskazanymi powyżej, publikacja Opinii ma charakter bezterminowy.


VII. Zasady ustalania i publikacji Punktacji.

  1. Wraz z Opinią Zlecający powinien ocenić wykonanie usługi przez Wykonawcę w skali od 1 do 10 w każdej z czterech kategorii: Rzetelność, Czystość, Czas pracy, Kurtuazja. Oceny są przyznawane przez Zlecającego na podstawie własnych doświadczeń we współpracy z Wykonawcą, mających subiektywny charakter, w oparciu o co wyliczana jest średnia suma punktów publikowana wraz z Wizytówką Wykonawcy.
  2. Suma punktów danej kategorii podzielona przez liczbę Zlecających, który przyznali Wykonawcy punkty w danej kategorii, daje średnią ocenę Wykonawcy w danej kategorii.
  3. Średnia ocena Wykonawcy w danej kategorii jest publikowana wraz z Wizytówką Wykonawcy.


VIII. Zasady plasowania Wykonawców w Wyszukiwarce.

  1. Zlecający w celu wyszukania Wykonawcy może skorzystać z Wyszukiwarki dostępnej w Serwisie.
  2. W wyszukiwarce należy wpisać …..
  3. W wyniku wyszukiwania Zlecający otrzymuje listę Wizytówek. Pozycja Wizytówki Wykonawcy w wynikach wyszukiwania zależy od działania algorytmu, według następujących zasad:
  1. Wykonawcy podzieleni są na dwie grupy: Wykonawcy, którzy posiadają Opinię i Wykonawcy, którzy nie posiadają Opinii.
  2. Lista wyników to, w miarę możliwości, na przemian Wykonawcy z Opinią lub Opiniami i Wykonawcy bez Opinii.
  3. Zasada wyświetlania Wykonawców bez Opinii to w 100% losowość.
  4. W przypadku Wykonawców, którzy posiadają już Opinię lub Opinie, na finalną pozycję na liście wyników wyszukiwania wpływają w 60% Opinie, a w 40% losowość. Dla przykładu, dla Wykonawcy, posiadającego w Serwisie 20 Opinii i Punktację 6/10 wynik plasowania będzie ustalony według Algorytmu sortowania listy.

IX. Skarga

  1. Wykonawca może skorzystać ze Skargi w następujących przypadkach:
    1. zarzucania Przedsiębiorcy naruszenia obowiązków wynikających z Regulaminu oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników korzystających z usług pośrednictwa internetowego;
    2. problemów technicznych dotyczących funkcjonowania Serwisu i wpływających na możliwość wykorzystania przez Wykonawcę usług oferowanych przez Przedsiębiorcę,
    3. podejmowania przez Przedsiębiorcę działań lub zaniechań, które wpływają na sytuację Wykonawcy,
    4. odmowy publikacji lub usunięcia Wizytówki Wykonawcy z Serwisu, zgodnie z punktem IV ust. 4 i 5 niniejszego Regulaminu.
  2. Skargę można złożyć wysyłając ją na adres e-mail kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl. W treści skargi lub w załącznikach do skargi skarżący powinien w miarę możliwości podać dane lub informacje umożliwiające Przedsiębiorcy dokonanie weryfikacji zasadności skargi, w tym wyjaśnienie powodów, dla których skarżący złożył skargę, wskazanych w ust. 1 lit. a-d. Skarżący decyduje o podaniu swoich danych osobowych lub kontaktowych w skardze.


X. Zasady odpowiedzialności Przedsiębiorcy.

  1. Przedsiębiorca nie odpowiada za:

1)  brak zainteresowania przedmiotem Wizytówki przez Zlecających,

2) niedokonanie wyboru Wykonawcy przez Zlecającego lub niezawarcie z Wykonawcą umowy na wykonanie usług,

3) realizację obowiązków Wykonawcy wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym zwłaszcza chroniących prawa konsumentów,

4) utratę zaufania Wykonawcy skutek treści Opinii przesłanych Przedsiębiorcy do publikacji przez Zlecających, szkód spowodowanych w majątku Wykonawcy w wyniku publikacji Opinii, obejmujących zarówno stratę, jak i utracone korzyści.

  1. Przedsiębiorca nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Wykonawcą i Zlecającym i nie gwarantuje, że Wykonawca lub Zlecający mają możliwość zawarcia lub wykonania tych Umów.
  2. Przedsiębiorca w żadnym zakresie nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez Wykonawców. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za świadczone Usługi. Przedsiębiorca zaleca, aby Zlecający poczynił we własnym zakresie, według własnej oceny i uznania, kroki mające na celu zabezpieczenie jego interesów w relacji z Wykonawcą, np. zawarcie stosownej umowy, sprawdzenie czy Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywaną działalnością, spisanie protokołu zdawczo-odbiorczego wykonanych Usług.


XI. Postanowienia końcowe.

  1. Przedsiębiorca ma prawo zmiany Regulaminu z powodu:

1) konieczności poprawy bezpieczeństwa Wykonawców i Zlecających,

2) konieczności usprawnienia działania Serwisu,

3) konieczności przeciwdziałania nadużyciom dokonywanym w związku z korzystaniem z Serwisu;

4) zmiany warunków świadczenia usług lub wycofanie określonej funkcjonalności, przy czym zmiany wprowadzone na tej podstawie nie będą miały wpływu na usługi świadczone przed wejściem w życie tych zmian,

5) wprowadzenia nowej usługi, a także wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności Serwisu, przy czym korzystanie z takich usług lub funkcjonalności będzie dobrowolne;

6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, która ma bezpośredni wpływ na treść Regulaminu.

  1. Regulamin dostępny jest w Serwisie Sprawdzony Fachowiec, a także za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej, na której udostępniany stale jest regulamin w formacie .pdf. Link do tej strony internetowej przesyłany jest Wykonawcom lub Zlecającym drogą poczty elektronicznej, na adres e-mail w przypadkach wymaganych przez odpowiednie przepisy prawa.
  2. O zmianie Regulaminu Przedsiębiorca poinformuje poprzez zamieszczenie informacji na stronie Serwisu Sprawdzony Fachowiec oraz drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego wysłana została treść Wizytówki lub Opinia. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Przedsiębiorcę, nie krótszym jednak, niż 15 dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Wykonawca może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym z zastrzeżeniem, że umowa ulegnie rozwiązaniu z chwilą usunięcia Wizytówki z Serwisu. W celu wypowiedzenia umowy Wykonawca powinien wysłać stosowne oświadczenie na adres e-mail: kontakt@sprawdzony-fachowiec.pl.
  3. Przedsiębiorca może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 15-dniowego terminu, o którym mowa powyżej, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:

1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia Przedsiębiorcy dotrzymanie wyżej wymienionego 15-dniowego okresu powiadomienia,

2) musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, Wykonawców lub Zlecających przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.

  1. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla umowy pomiędzy Wykonawcą a Przedsiębiorcą, której przedmiotem jest świadczenie przez Przedsiębiorcę usług na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie.